Особливості організації практичної роботи на уроці інформатики

Програма 1 семінару

Тема: «Особливості організації практичної роботи на уроці інформатики».

Час і місце: 9: 00-11: 30, 28.10.2015 р,

Запорізька гімназія №25 гуманітарного профілю, комп. клас,

Адреса: м. Запоріжжя, вул. Патріотична, 76

Тел .: (061) 220-10-27, 220-96-43

Реєстрація учасників - 8:50 до 9:00

1

Вступне слово.

План роботи технічного модуля. Завдання семінару.

09:00 - 09:05

(12:00 - 12:05)

методист ІАМЦ 

Тимошенко В.М.

2  Презентація гімназії 25 

09:05 - 09:10

(12:05 - 12:10)

 директор 

Запорізької гімназії  № 25 

 Колесник  О.Ф

3

Доповідь. Практична робота як форма навчальної діяльності учнів.  

Види практичних робіт. 

09:10 -09:30

(12:10 - 12:30)

 
4

Майстер-клас.

Організація практичних робіт учнів різних вікових груп.

09:30 - 10:00 

(12:30 - 13:00)

вчитель

Запорізької гімназії №  25

 Веретеннiкова Т.Д

5 Практичне заняття (за попереднім записом).

10:00 - 11:25

(13:00 - 14:20)

учасники семінару
6

Заключне слово.

Підведення підсумків семінару. 

11:25 - 11:30

(14:25 - 14:30)

методист ІАМЦ 

Тимошенко В.М.

Практична робота як форма навчальної діяльності учнів. Види практичних робіт.
Те, що я чую, я забуваю.
Те, що я бачу і чую, я трохи пам'ятаю.
Те, що я чую, бачу і обговорюю, я починаю розуміти.
(за Конфуцієм)
Специфіка уроку інформатики.
Центральною ланкою навчально-виховного процесу в школі є урок. Сучасний урок з інформатики має такі особливості:
- Безпосереднє спілкування школяра з комп'ютером
- Різко зростаюча індивідуалізація навчання;
- Істотний обсяг практичних робіт з використанням комп'ютера, при якому час контакту учня з комп'ютером становить не менше половини уроку;
- При роботі в комп'ютерному класі перевага уроків трьох типів: демонстрація (лекція із застосуванням ІТ), лабораторна робота і практикум;
- Введення в число основних компонентів передачі знань комп'ютера і зміни, які відбуваються у зв'язку з цим;
- Використання в процесі навчання таких функцій комп'ютера як інформаційна підтримка (передача знань учня), контролююча і коригуюча , організуюча і діагностуючи функції.
Традиційно, навчання інформатиці грунтується на теоретичному і практичному освоєнні матеріалу учнями. Практична робота з використанням засобів ІКТ виконує, в тому числі, і роль контролю знань, умінь і навичок учнів (поточного, тематичного або підсумкового). Практична робота - це форма навчальних занять, де на основі отриманих знань і сформульованих умінь вирішують завдання, надають результати своєї творчої діяльності або самостійно освоюють складні пізнавальні прийоми необхідні для серйозного і активного вивчення дисципліни «Інформатика». Для якісного виконання завдання в учня повинні бути сформовані мотивація, а також подання результату своєї роботи. Якщо якийсь з цих факторів виступає слабкою ланкою, то, навіть при високому знанні теоретичних основ, практична реалізація не буде якісною. І тут педагогу необхідно проаналізувати власний досвід застосування різних педтехнологий. Особливе місце серед інформаційних педагогічних технологій займають такі особистісно-орієнтовані технології навчання як метод проектів, педагогіка співробітництва, навчання на основі Web-Quest. Ці педтехнологии забезпечують формування універсальних навчальних дій в учнів: особистісних, регулятивних, комунікативних, пізнавальних. Організована педагогом діяльність із застосуванням зазначених педтехнологий дозволяє реалізовувати учням власну ІКТ-компетентність через діяльність у близької йому середовищі.
З досвіду своєї роботи вважаю, що педагогу слід переглянути співвідношення вмісту практичних робіт, учнів (завдань типу «виконай за зразком» і творчих).
Практична робота повинна носити прикладний характер, де роль комп'ютера - універсальний інструмент для роботи з інформацією. Тобто, учень сам може запропонувати зміст практичної роботи, пов'язане з навколишнім світом, і роль вчителя тут зводиться до управління навчальним процесом. Практично кожен тематичний розділ дозволяє при креативному підході, насамперед вчителя, організувати і реалізувати дослідницьку або проектну діяльність.   ----->